søndag den 10. juni 2012

Bænkebiderens fortrukne opholdssted

Jeg har valgt at udforske bænkebidderens fortrukne opholdssted. Det første jeg gjorde var at finde 5 mælkekartonner og klippe toppen af.



Derefter klippede jeg gange som bænkebidderne kunne bruge for at komme ind i rummene og brugte tape til at samle den.


Jeg har valgt at de miljøer jeg ville bruge i mit eksperminet skulle være et mørkt og tørt rum, et mørkt og vådt rum, et lyst og tørt rum og et lyst og vådt rum. Derfor gik jeg i gang med at lave et låg så jeg kunne gøre to af mine rum mørke.


Derefter skulle to af mine rum også være våde, så jeg tog noget køkkenrulle som jeg gjorde vådt og lagde i henholdsvis det ene mørke og det ene lyse rum.


Derefter gik jeg på jagt efter bænkebidere i min biotop og fandt hurtigt en hel flok under en sten. Jeg valgte at bruge 10 bænkebidere, for at få det mest optimale resultat.



Jeg placerede mine bænkebidere i det midterste rum og ventede derefter spændt på hvilket miljø bænkebiderene ville vælge :)


Da jeg efter kort tid kiggede på mit eksperiment havde 8 af bænkebidderene valgt det mørke og våde miljø, mens de 2 sidste bænkebiddere havde valgt det våde og lyse miljø.



Der var altså ingen af bænkebiderne der havde valgt at opholde sig i de to tørre miljøer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar