torsdag den 14. juni 2012

Pippi Langstrømpe

Jeg har i forbindelse med min stangdukke valgt at lave Pippi Langstrømpe.
Det første jeg gjorde efter at have samlet dukken var at gå i gang med at male ansigtet.


Derefter fandt jeg noget stof så jeg kunne sy nogle ærmer. Dette gjorde jeg på symaskine.


Da jeg havde syet armene færdig limede jeg dem med limpistol på min dukke.


Derefter gik jeg i gang med at lave en kjole. Til dette brugte jeg filt.


Jeg fandt noget filt i brun og orange som jeg ville bruge til at lave lommer. Dette syede jeg fast i hånden.


Derefter satte jeg kjolen på dukken og syede den sammen i kanten. Så gik jeg igang med at strikke nogle lange strømper.



Her er mine færdige strømper inden de blev syet sammen.


Derefter gik jeg i gang med at fingerstrikke et halstørklæde til dukken :)


Sådan kom mit halstørklæde til at se ud da jeg var færdig.


Til sidst tog jeg en masse orange garn som jeg syede fast på et kantbånd på symaskinen, som jeg skulle bruge til hår på min dukke. Jeg flettede håret og satte ståltråd i så jeg kunne få det til at stå af sig selv.

Til sidst samlede jeg min dukke og er meget stolt af mit færdige resultat, som jeg synes ligner Pippi Langstrømpe rigtig godt :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar