Brombær
Jeg har valgt at en af mine aktiviteter i forbindelse med min biotop opgave 5 skal være at lave brombær milkshake og brombær tærte. Dette har jeg valgt fordi jeg lige er flyttet, og derfor skal
ud og finde en ny biotop. Lige ved siden af min have er der et stort brombær
krat, med mange modne brombær, hvilket gav mig inspirationen til at denne
opgave skulle have fokus på brombær. Jeg har valgt at min målgruppe skal være
børn i SFO’en, da jeg mener at denne målgruppe kan få meget ud af en sådan
aktivitet. Jeg har valgt at lave en SMTTE-model over min aktivitet.
Sammenhæng
Jeg har valgt at vi skal ud i naturen og samle brombær fordi jeg mener at det er vigtigt at give børnene et indblik i at man sagtens kan finde ting i naturen der kan bruges i køkkenet.
Mål
Målet med aktiviteten er at give børnene en viden om naturens ressourcer.
Børnene får en viden om hvad vi kan bruge naturen til.
Børnene lærer at nogle af de ingredienser vi bruger i vores mad ikke nødvendigvis skal købes i supermarkedet.
Børnene kommer ud i den friske luft og får en god oplevelse med aktiviteten.
Målet med aktiviteten er at give børnene en viden om naturens ressourcer.
Børnene får en viden om hvad vi kan bruge naturen til.
Børnene lærer at nogle af de ingredienser vi bruger i vores mad ikke nødvendigvis skal købes i supermarkedet.
Børnene kommer ud i den friske luft og får en god oplevelse med aktiviteten.
Tiltag
SFO’en tager på en udflugt ud i naturen for at samle brombær, som vi skal bruge til at lave brombær milkshake og brombær tærte.
SFO’en tager på en udflugt ud i naturen for at samle brombær, som vi skal bruge til at lave brombær milkshake og brombær tærte.
Tegn
Børnene viser interesse for aktiviteten.
Børnene eksperimenterer og fordyber sig i aktiviteten.
Børnene deltager aktivt ude i naturen og i køkkenet.
Børnene får lyst til at undersøge hvilke andre bær fra naturen der kan bruges i køkkenet.
Børnene viser interesse for aktiviteten.
Børnene eksperimenterer og fordyber sig i aktiviteten.
Børnene deltager aktivt ude i naturen og i køkkenet.
Børnene får lyst til at undersøge hvilke andre bær fra naturen der kan bruges i køkkenet.
Evaluering
Evalueringen foregår i samarbejde med børnene mens vi spiser vores tærte og drikker vores milkshake. Børnene får her mulighed for at komme med ideer til hvad vi ellers kunne lave ud af naturen og hvordan deres oplevelse har været.
Evalueringen foregår i samarbejde med børnene mens vi spiser vores tærte og drikker vores milkshake. Børnene får her mulighed for at komme med ideer til hvad vi ellers kunne lave ud af naturen og hvordan deres oplevelse har været.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar