tirsdag den 18. september 2012

Brombær

Da jeg havde besluttet mig for at jeg ville lave brombær tærte og brombær milkshake, gik jeg ud i vores krat for at samle brombær.




Da jeg havde samlet en halv skålfuld gik jeg ind for at gå i gang i mit køkken.


Det første jeg lavede var brombær milkshake. Til dette skulle jeg bruge vanilie is, vanilie sukker, mælk og brombær.


Jeg rørte det hele sammen med en stavblender.


Derefter hældte jeg milkshaken i glas og så er den klar til servering :)



Mit næste projekt var brombær tærten. Jeg havde fundet en opskrift der virkede utrolig nem så det var bare at komme igang.
Jeg skulle kun bruge æg, mel, sukker og brombær.


Jeg gik i gang med at piske æg og sukker sammen.


Derefter skulle der bare mel i og dejen skulle hældes over i et tærtefad og brombærene på toppen.


Nu er min tærte klar til at komme i ovnen.



Den skulle bages ved 200 grader i ca. 35 min, og så var den klar til at blive taget ud.


Så er der serveret, med vanilie is på toppen :) og den smagte fantastisk.



1 kommentar:

  1. Hejsa

    Har du også lavet egne mejeriprodukter - en del af jord-til-bord opgaven. Læg gerne dokumentation på bloggen.

    Vh Ida

    SvarSlet