lørdag den 5. maj 2012

Kartoffelfælder

I min jagt på at finde flere dyr i min biotop gik jeg i gang med at lave to kartoffelfælder. Jeg startede med at tage en bagekartoffel og skære den over.



Derefter gik jeg i gang med at udhule kartoflen og lavede to små huller, som skulle være indgangen til min fælde.


Jeg satte kartoflerne samen med en elastik så de blev lukket.



Nu var mine kartofler klar til at komme i jorden, så nu skulle jeg bare finde det perfekte sted. Jeg gravede kartoflen lidt ned i jorden så indgangene flugtede med jordens overflade.



Da jeg kom ud for at tjekke til mine kartofler blev jeg lidt skuffet, i den ene fandt jeg to små tissemyrer.



I den anden kartoffel var der hellere ikke den store gevinst, der fandt jeg et lille dyr der mindede om en loppe, den havde meget travlt med at hoppe rundt på min pose.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar