lørdag den 5. maj 2012

skvalderkålsgratin

Da jeg har rigtig mange skvalderkål i min biotop besluttede jeg mig for at lave en skvaldekålsgratin. Jeg gik ud i min biotop og plukkede en skålfuld skvaldekål, som jeg gjorde rene og kogte dem et par minutter.



Derefter siede jeg vandet over i en skål, som skulle bruges til at lave jævnning mens, bladene skulle afkøles. Jeg blev meget overrasket over hvor meget bladene var skrumpet ind efter kogningen.


Jeg lavede jævningen ud af skvaldekålsvandet, mel og mælk, som skulle koges, og derefter skulle det også køles. Til sidst piskede jeg æggehvide stift og gemte æggeblommen, som også skulle blandes i.




Så skulle det hele bare blandes i en skål.


Derefter kom jeg min gratin over i et ildfast fad og i ovnen i ca. 45 min. Her er mit færdige resultat, klar til servering og den smagte faktisk rigtig godt :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar