torsdag den 11. oktober 2012

Mejeriprodukter


Jeg havde besluttet mig for at lave to forskellige mejeriprodukter i forbindelse med vores fra jord til bord opgave.

Det første jeg gik i gang med var tykmælk. Jeg skulle bruge sødmælk og kærnemælk.


Så skulle mælken opvarmes.


Derefter skulle mælken hældes i en skål og så skulle der kærnemælk i.


Derefter gik jeg i gang med at lave Creme fraiche. Til dette skulle jeg bruge kærnemælk og fløde.



Fløden skulle varmes op og derefter skulle kærnemælken tilføjes.

 


Så skulle både tykmælken og creme farichen stå på køkken bordet i et døgn.


Dagen efter skulle det i køleskabet hvor det også skulle stå i et døgn.


Derefter var mine mejeriprodukter klar til at jeg kunne smage på dem :)



Og de smagte som de skulle :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar