mandag den 22. oktober 2012

Udfordringsopgave

Jeg har i forbindelse med min udfordringsopgave valgt at tage udgangspunkt i at lave kunst med spraymaling.
Det første jeg gjorde var at skaffe noget spraymaling, en maske og nogle lærreder.

 



Så var jeg klar til at gå i gang. Jeg havde besluttet mig for at jeg ville bruge et lærred til at eksperimentere lidt med malingen.

Det første eksperiment jeg lavede var ved hjælp af nogle papir skabeloner. Jeg startede med at male nogle forskellige farver på mit lærred.


Så lagde jeg mine skabeloner ovenpå.


Derefter sparyede jeg ovenpå med en farve.


Så skulle jeg tage mine skabeloner af og så håbede jeg på at man kunne se mine former i forskellige farver.


Det gik desværre ikke helt efter planen og malingen tværede ud.
Mit næste eksperiment var at bruge lågene fra mit spraymaling til at lave forskellige mønstre.


Det blev desværre hellere ikke helt så godt som jeg havde håbet og det hele blev meget tværet ud igen. Jeg besluttede mig for at jeg ville igang med at lave et rigtig billede og jeg havde igennem mine eksperimenter fået en ide om hvordan jeg ville gøre så jeg besluttede mig for at jeg ville gå i gang. Til at lave mit billede ville jeg bruge en helt tredje metoder, som også var at lave skabeloner af papir, men hvor jeg klippede min form ud og så sprayede jeg efter det. Jeg havde besluttet at jeg ville lave et landskab så det første jeg gjorde var at lave min baggrund.


Så skulle jeg lave en skabelon af et bjerg som jeg kunne ligger over og male.


Jeg sprayede med grå maling og fjernede skabelonen.

 

Det gik faktisk rigtig godt. Så ville jeg lave en sol og lavede en ny skabelon. Jeg fandt hurtigt ud af at jeg skulle have sat et ekstra stykke papir på, for at dække lidt mere af billede, for da jeg havde spraey var der desværre kommet lidt gul ved siden af papiret, så der var kommet en skygge over bjergene.


Derudover fik jeg desværre ikke trykket skabelonen ordentlig ned så solen tværede lidt ud.


Det besluttede jeg mig for at jeg ville rette til sidst så jeg fortsatte med mit billede.
Så jeg gik i gang med at lave en skabelon af en fugl som jeg sprayede på.


Til sidst ville jeg lave noget græs.


Så manglede jeg bare at få min sol lavet ordentlig rund uden at den tværede ud, så jeg lavede en ny skabelon som jeg lavede en smule størrer og sprayede igen.



Så er mit billede færdig og jeg er faktisk godt tilfreds eftersom det var første gang jeg prøvede at male med spraymaling.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar