torsdag den 19. april 2012

Bamse og Kylling i cernit

Jeg havde sat mig for at jeg ville prøve at arbejde med Cernit, som er lidt ligesom modellervoks, men det skal i modsætning til modellervoks i ovenen. Jeg besluttede mig lyn hurtigt for at lave bamse og kylling og tog på jagt for at købe de rigtige farver som jeg skulle bruge, det var ikke helt nemt, så jeg tog det der lå nærmest :)


Da jeg gik i gang fandt jeg meget hurtigt ud af at jeg havde sat mig meget store ambitioner. Det var meget hårdt at arbejde i og skulle ældes rimelig længe før det blev nogenlunde blødt :) Jeg måtte mange gange lave dukkerne om før jeg til sidst endelig blev tilfreds :)

Jeg startede med at lave kroppen til bamse og satte, hovede, arme og ben sammen.



Derefter lavede jeg kyllings krop og tilføjede hovede og vinger.



Derefter lavede jeg kyllings ben og bamses gummistøvler og halstørklæde og satte det fast på kroppen. Til sidst lavede jeg deres ansigt.



Så skulle dukkerne bare i ovnene og så krydsede jeg fingre for at de baggefter kunne stå af sig selv :)


De fik næsten 45 min. ved 100 grader og sådan her blev det færdige resultat :) De kunne heldigvis stå af sig selv.. jubii... Jeg synes faktisk de blev rigtig gode selvom jeg kæmpede meget for at få dem lavet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar