torsdag den 19. april 2012

Kartoffelmel dukke

Jeg havde besluttet mig for at jeg ville lave en dukke ud af en ballon, der skulle fyldes med kartoffelmel.


For at få kartoffelmelet ned i ballonen gik jeg i gang med at lave en tragt af papir og så var planen at jeg ville trykke med en blyant for at få melet ned i ballonen.



Det tog længere tid end jeg havde regnet med og til sidst var min tragt nærmest ubrugelig så jeg fortsatte uden :) Det begyndte at gøre lidt ondt i fingrene og jeg synes der var lang vej igen, men kampen måtte fortsætte :)

Det endte med at vi sad tre voksne mennesker hjemme i min stue og lavede hver vores kartoffelmel dukke :) Det var rigtig hyggeligt at have selvskab og vi morede os meget :)



Til sidst fyldte jeg lidt vand i min ballonen og æltede det godt sammen med melet. Jeg tog noget garn og lavede noget hår og sådan kom den til at se ud :)


Nu mangler jeg bare at tegne et ansigt på men havde ikke lige nogen sprittuch, så der skal jeg lige have fat i :) Den har en rigtig sjov konsistens og kan formes som man gerne vil have den :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar